Het schouderklopje van april 2017

Het Schouderklopje gaat dit keer naar Linda de Ruiter uit Assendelft.

Linda is getrouwd met Jan en samen hebben zij 2 zoons, en werkt 4 dagen.
Linda zorgt voor haar ouders en doet dit natuurlijk met alle liefde. Maar net zoals velen ziet zij zichzelf niet als Mantelzorger. Dit doe je gewoon voor je ouders. Ze is dan ook verbaasd dat zij ons Schouderklopje krijgt. De moeder van Linda is na een verhuizing gevallen waarna de revalidatie lang duurde. Ook is er bij haar moeder Alzheimer geconstateerd. Door dit alles werden Linda en haar vader Mantelzorgers voor haar moeder. Ook haar vader wordt niet gespaard. Hij krijgt een hersenbloeding en houdt hieraan hersenschade over. Nu is Linda Mantelzorger voor beide ouders die in een verzorgingshuis wonen. Iedere dag bezoekt ze haar ouders zo’n 2 uur en op Woensdag en in het weekend wat langer. Niet voor alleen de dagelijkse dingen, maar ook voor bijvoorbeeld overleg met de zorg, boodschappen, en financiële zaken.

Haar man Jan is gelukkig heel begripvol.
Linda geeft aan dat ze soms wel moe is, maar dat houd haar niet tegen. Het is ook zwaar dat haar moeder haar soms niet herkent.
Wij vinden Linda een Topper, en zij verdiend ons Schouderklopje.

6 Ondernemers hebben een prachtig pakket samengesteld, zodat Linda en haar man een heerlijke dag samen ”uit” kunnen. Wij zijn de Ondernemers erg dankbaar voor het pakket, dus ook zij mogen in het zonnetje staan, te weten: Bakkerij Lex Brakenhoff, Brouwerij Hoop, The Mail Company, Puur Zaans, Zaantheater en schrijver Patrick van Hees. Patrick wilde graag bij de uitreiking van het pakket zijn, maar verblijft op dit moment in het buitenland.